Bakom sprucket glas

Genom låsta dörrar, genom dörrar med sprucket glas
Jag  vandrar ensam genom en mörk korridor
Jag hör steg bakom mig men när jag vänder mig om
är det ingen där.
Jag fortsätter min vandring, på väggarna hänger poträtt och
fotografier av alla som kommit i min väg, men flest av dom
jag älskar och har älskat.
På väggarna hänger spelgar med sprucket glas, skärvor ligger på marken
En spegel är hel men glaset är sprucket, jag ställer mig framför den och
tittar upp.
Jag ser det jag inte vill se, en flicka som vandrar på jorden, ensam
Jag ser mig själv, genom sprucket glas

Bara något som kom upp i huvudet

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du har verkligen talang..

Det var det finaste jag läst!

2008-11-02 @ 22:37:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0