Oh lord, don´t take my baby away from me

God morgon bloggen!

Detta är mitt första inlägg här trots att jag skapade bloggen för några månader sedan, jag vet att den inte ser så där jättesnygg ut just nu men jag väntar fortfarande på min bloggdesign som jag beställde av Stina och den kommer att se helt grym ut och verkligen passa mig om ska bli Makeupartist/Hairstylist snart! Utbildningen börjar i augsti närmare bestämt den 10:e och för någon vecka sedan fick jag väldigt roliga nyheter, min
bästa vän Linda ska kanske också gå den utbildningen och då ska vi också bo tillsammans!=) Och så kanske hon följer med till Berlin i januari för att festa och shoppa lite=)
Hon ska komma hit en helg, kanske v 46 och då ska vi också festa!Det lär bli mycket sådant nu för v 45 kommer Pernilla hit igen och då ska vi ut igen, vi var ute förra helgen och hade skitkul på Playbar och PM, men PM var ett ställe mer för svartrockare ect men Fredrik som jag jobbade med på Nivå var där och han gav mig en skitgod drink med colasmak och på playbar delade jag dricka med någon som hette Alexander, men vi ska defentivt inte träffas igen jag menar har ni någon gång hånglat med någon som bara använder
tungspetsen? Plus att hans fjuniga mustachs(början till det) hamnade i min mun hela tiden och ja, det var helt kort katastrof så jag hoppas på bättre nästa helg:P Men jag träffade också en massa gamla klasskamrater och några som jag fortfarande går med, en frågade jag om han kunde stanna på Playbar för min skulle(vi snackar typ aldrig) men han kunde inte det, och det förstår jag för det skulle inte jag heller ha gjort. Förutom party så färgade hon mitt hår så nu är det blandat mellan kopparrött, nästan svart och min naturliga blonda färg, det låter kanske inte så där jättesnyggt men det är faktiskt hur snyggt som helst och jag älskar det! Det är precis så som jag ville ha det och jag behövde inte ens säga något:P
Dagen efter var jag helt död och somnade om 2 gånger, först åt jag frukost och sedan somnade jag i soffan:P efter det tog vi en promenad så att hon kunde träffa sitt ragg från igår, en raggartyp och sedan tittade vi på Sex and the City, det var en riktigt bra helg och jag ser framemot att gå ut både fredag och lördag nästa vecka och veckan efter det med Linda, hon blir så rolig då hehe.

Måndagen var ägnade åt att skriva ett fördjupningsarbete i historica c som tog mig 5 timmar att skriva men jag fick iväg det i tid som tur var, typ en kvart innan det skulle vara inlämnat men jag hann iallafall men jag är rädd att det blev mer än dom 6 sidor vi fick ha:S men jag kunde verkligen inte korta ner det för det var alldeles för mycket detaljer som måste platsa. Igår åskade och regnade det och konstigt nog hade jag en dröm där det regnade och åskade, jag stod utanför en grind av gammalt slag som den där nere och sedan var jag helt plötsligt inne i ett hus jag inte kände igen med några andra och fyfan vad jag var rädd!
Imorgon ska mamma och jag till Danmark för att köpa lite gottigt och ha lite kul, vi hann inte med det i somras eftersom att jag jobbade så mycket men imorgon smäller det och då ska hunden med också, vi kan inte lämna honom hemma eftersom att det tar mer än 6 timmar och jag vill inte lämna honom om det nu blir oväder. Igår kväll hade det tydligen frysit på marken, usch jag vill inte ha snö och is, det slutar bara med att jag hamnar på rumpan och inte kan gå på några veckor, inte normalt iallafall men en vecka max kan jag inte gå alls. Jack ligger i min sköna säng så det är rätt så varmt här just nu, men jag ska ändå ut och gå nu och sedan ta med honom så det är lugnt, jag ville bara blogga lite först för att få igång den.

Angående min makeupartist utbildning, jag har nu hittat stipendium jag ska söka, fyllde i dom med blanketter igår och ska på lördag skriva personliga brev till ungefär 8 stycken jag kommer att få ett stipendium, för er som inte vet det håller jag på med tarot för skojs skull och det har stämt väldigt mycket och enligt korten ska jag få ett och ja, när man får ett blankt ja eller nej så stämmer det för då är det bestämt så jag är inte direkt jätteorolig

Nej nu ska jag ut innan det börjar regna

Puss&kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0